duminică, 10 octombrie 2010

We did it, Romania!


25 septembrie, o zi plină de râsete, ciudăţenii şi, mai ales, gunoi. Mult gunoi. Fiind cercetaşi, deci gata oricând, am răspuns Da! provocării de a strange gunoiul din toată România într-o singură zi. Deşi noaptea trecută petrecuserăm cam mult, fiindcă avusese loc Balul Bobocilor la “Decebal”, ne-am trezit de dimineaţă, cu forţe proaspete, şi ne-am îndreptat spre Pădurea Bejan, unul dintre locurile pline de deşeuri din Deva. Narmaţi cu saci de gunoi, cu mănuşi de chirurg şi cu pişcători pentru nas [măcar imaginare, deşi ar fi fost binevenite în unele cazuri], am purces la strângerea gunoiului. Am găsit cele mai ciudate lucruri, de la sticle pline cu lichide dubioase, la buchete de flori de plastic şi chiar la o vază de sticlă. Am fost împărţiţi în două jumătăţi: prima jumătate a plecat la cascadă, unde era un adevărat paradis al gunoiului, a doua grupă a rămas la Bejan şi a strâns gunoiul pe categorii – unii strângeau plastic, alţii conserve şi metal, alţii sticlă şi ultimii hârtie. După două ore în care ne-am învârtit ca nişte titireze, adunând de unde puteam fiecare bucăţică de plastic sau hârtie, am strâns 45 de saci mari de gunoi, plini cu inconştienţa devenilor, devenită pericol pentru natură. A sosit şi binemeritata pauză, în care am cântat de a răsunat scena de la Bejan, apoi o parte dintre noi au plecat într-un camp al tăcerii, despre care veţi afla în următorul articol… Până atunci, vrem să ştiţi că se poate! România poate deveni mai bună: cu efortul fiecăruia dintre noi!:)

Yis,
Petra Ioana Trifon.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu