marți, 27 decembrie 2011

Please don't stop the music



Înainte să fim invitaţi frumos de către arădeni să îi vizităm, am participat la o ieşire la binecunoscuta Piatra Coziei, unde au fost şi câţiva temerari proaspăt-veniţi şi unde cu toţii ne-am distrat şi am evadat puţin din rutina şcolii. După ce ne-am antrenat cu această ieşire, în după-amiaza de 11.11.2011, ne-am urcat în tren echipaţi şi am plecat. Drum buun! După două ore şi ceva de mers cu trenul, am ajuns în Arad, un oraş frumos, cu o gară care mie îmi seamănă cu castelele englezeşti vechi. Ne-am îmbarcat în maşinile liderilor arădeni şi am plecat către Lunca Mureşului, nu departe de Arad, la 10-15 km, unde am stat în sediul Parcului Natural Lunca Mureşului. Odată ajunşi acolo, unii dintre noi şi-au revăzut prietenii făcuţi astă-vară, în Padiş, iar ceilalţi au făcut cunoştinţă cu temerarii arădeni. Ne-am lăsat rucsacii plini de mâncare jos, ne-am instalat în camere şi am aşteptat să vedem în ce patrule suntem repartizaţi. Au fost cinci patrule, numerotate, bineînţeles, de la 1 la 5. Abia aşteptam să ne împrietenim cu noi colegii de patrulă! Încă nu am apucat să spun cum se numea campul. Deşi la festivitatea de deschidere ni s-a spus că tema acestui camp va fi muzica, el se numea Insula. Pentru noi, probabil, a fost, însă, Insula Muzicală.:)

În prima zi a campului, ni s-a făcut o scurtă prezentare a temei, ne-am jucat jocuri interesante, am învăţat jocuri noi şi am avut parte de prima provocare. Fiecărei patrule, în secret, i-a fost prezentat un clip al unei trupe muzicale, dar fără sonor, şi fiecare avea de reprodus dansul din acel clip. A fost foarte amuzant, ne-am costumat cu ce am apucat, ne-am adus aminte frânturi ale dansului, unii mai ştiau melodiile şiiii a fost foarte tare. Patrula mea a avut de reprodus dansul din Lazy Song- Bruno Mars, şi a fost tare amuzant. Ne-am distrat şi am petrecut la maxim, şi, după aceste momente „artistice”, am avut timp liber până la stingere, timp în care am dansat , cântat sau am băut un ceai cald la tearoom. Numai că trebuie să mai şi dormim, aşa că ne-am făcut ordine în camere, ne-am făcut copii cuminţi şi ne-am pus la somn( după ce am mai povestit puţin).

A doua zi... Ziua atelierelor, pot spune, pentru că a fost o zi plină şi frumoasă. Pe patrule, am participat la o serie de ateliere, care au fost captivante. Atelierele, într-o ordine aleatorie, au fost: construirea instrumentelor, creaţie, dans, ora de ştiri şi momentul spiritual cu Erika. La Construirea Instrumentelor am aflat că instrumentele muzicale se pot realiza din materiale foarte diverse, aşa că fiecare patrulă şi-a inventat propriile chitări sau tobe, după care ne-am ales un ritm potrivit melodiei Andrii Popa şi, acompaniaţi la chitară şi pian, am creat noi sunete şi o nouă melodie. Apoi, la atelierul de Creaţie, am devenit staruri rock, rap, folk sau latino, după propriile gusturi. Fiecare patrulă a devenit o trupă şi, timp de o oră, şi-a ales stilul, şi-a creat muzica, versurile, dansul, vestimentaţia, dar a luat şi atitudinea de vedetă. Între aceste ateliere şi celelalte rămase, am ieşit afară cu toţii şi ne-am jucat o mulţime de jocuri amuzante, cu spirit de echipă sau fără, foarte distractive şi pline de veselie. După momentul de recreere şi după prânz, ne-am reîntors la ateliere şi următorul pe listă a fost Dansul, la care, îndrumaţi de doi lideri, am învăţat o coregrafie genială. A fost un atelier minunat, şi în care ne-am distrat. Dar care mai sunt ştirile? Le aflăm de la echipa de redacţie de la Ora de ştiri scout, unde am fost reporteri, prezentatori meteo sau prezentatori de emisiuni şi ne-am distrat la maxim în timpul filmărilor. La Momentul spiritual cu Erika, ne-am mai relaxat puţin şi am vizionat câteva filmuleţe foarte frumoase şi am împărtăşit idei şi păreri. Am aflat despre playing for change şi multe alte lucruri pe care nu le cunoşteam.

Într-un final, s-a terminat şi sesiunea de ateliere, dar nu şi seara. Când s-a lăsat de-a binelea întunericul, a început marele show. Show-ul a constat în interpretarea melodiei Andrii Popa pe ritmuri noi şi cu instrumente inovatoare, apoi au urmat trupele ca la un adevărat concert şi care mai de care s-a prezentat într-un mod unic. La sfârşit, fiecare patrulă a fost premiată pentru una dintre calităţile ei, care s-a remarcat predominant de-a lungul campului. Ups, era să uit: în timpul zilei, fiecare participant al taberei, a trebuit să întocmească un lucru creativ şi original care să arate ce înseamnă muzica pentru el, şi unii mai creativi, alţii mai spirituali, am întocmit cu toţii un obiect din materiale găsite în împrejurimile clădirii şi cu toţii ne-am exprimat sentimentele referitoare la muzică. Programul pe acea zi a fost încheiat din nou cu mini-party-ul şi cu tearoom, dar şi cu o minunată impresie despre o zi şi mai minunată.

Înainte să plecăm acasă, am mai povestit, ne-am bătut cu frunze şi ne-am jucat în părculeţul din jurul clădirii şi, pe la amiază, cu câteva ore înainte ca noi să mergem la gară, am făcut şi flashmobul, bazat pe coregrafia învăţată la atelierul de dans, şi a ieşit fantastic. Dar, pentru că timpul trecea, am ajuns şi la festivitatea de încheiere a taberei Insula, unde ni s-au înmânat diplomele de participare şi unde ne-am luat la revedere, cu speranţa că ne vom vedea cât mai curând.
Şi ne-am urcat în tren, şi am plecat spre Deva, fără să uităm că am fost pe INSULĂ şi ne-am distrat de minune, am cunoscut oameni prietenoşi şi cu care ţinem legătura şi ce să mai zic... PLEASE DON’T STOP THE MUSIC!

Yours in scouting, Maria Trifon


1 comentarii:

Anonim spunea...

iee..apar si eu in poza..:))

Trimiteți un comentariu