luni, 17 septembrie 2012

Elemente...cercetăşeşti


        A doua ediţie a campului Elemente II a adus laolaltă cercetaşi din toată zona de vest a ţării, mai mulţi şi mai entuziaşti de la un an la altul. Noi, cei din Deva, am mers în număr de 16, avându-l ca lider însoţitor pe Horaţiu Năznean.
Încă din gară am fost cuprinşi de nerăbdarea specifică fiecărui început de camp, întrebându-ne cum va fi, cu cine ne vom nimeri în patrulă, ce element vom reprezenta. Un lucru ştiam sigur: ne vom distra, înţelegând, în acelaşi timp, importanţa celor patru elemente primordiale: apa, aerul, focul şi pământul. Trenul ce ne-a dus la Radna s-a însufleţit pentru câteva ore de râsetele noastre, ale cercetaşilor plecaţi într-o nouă aventură.
După ce ne-am odihnit alte câteva ore, aşteptând toţi participanţii, am avut parte de un marş nocturn până la cetatea Şoimoş. Abia aşteptam să ne ascundem în sacii de dormit şi să ne cruţăm picioarele de atâta urcat. În schimb, imediat după festivitatea de deschidere, ne-am împărţit în patru patrule şi am plecat în căutarea lemnelor pentru foc. Cei care au strâns cele mai multe, au avut dreptul de a-şi alege locul de campare. De aici încolo, totul a depins de cât de bine ştii să îţi montezi cortul.
A doua zi a început cu o înviorare în forţă, care ne-a pregătit pentru prima provocare: găsirea elementului şi câştigarea protectorului. Odată stabilite elementele, a început o serie de jocuri pe echipe, care să testeze atenţia, încrederea şi echilibrul. Mai târziu, după o pauză în care ne-am personalizat subcampurile, fiecare echipă şi-a pictat totemele, păstrând tema elementului pe care l-a reprezentat. Seara, au început provocările, cu scopul de a câştiga cât mai multe toteme. Ziua s-a încheiat în ritmuri de folk, la un ceai de la Tea Room, în jurul focului.
Cea de-a treia zi s-a dovedit a fi una plină de adrenalină, pentru că, după obişnuita încălzire, am plecat spre un loc special amenajat, unde am coborât în rapel de pe o stâncă de aproximativ 25 m. Când ne-am întors la cetate, au început competiţiile de volei între echipe, un traseu de viteză şi agilitate, probleme de matematică şi logică şi jocul "Moara". Pentru orice reuşită, fiecare echipă a primit un număr de nasturi ce reprezentau punctele adunate. După lăsarea întunericului, s-a dat startul la Fiesta. Ce înseamnă asta? Alte confruntări între echipe: "Haka Dance" şi "Master Chef". Ultima noapte a fost cu adevărat specială, senină şi plină de stele (căzătoare) şi de cântece la chitară în jurul focului de tabără.
În cea din urmă dimineaţă am fost lăsaţi să ne odihnim mai mult, pentru a putea juca finalele la volei. Apoi, ne-a mai rămas doar să facem ordine, să lăsăm locul curat în urma noastră şi să aflăm elementul câştigător, în cadrul festivităţii de închidere. La această ediţie, Apa s-a impus pentru că a lucrat ca o adevărată echipă unită. Din această patrulă au făcut parte patru cercetaşi deveni, dintre care unul (Horaţiu) a fost liderul.
Aşteptăm cu acelaşi entuziasm şi nerăbdare Elemente III, pentru a ne reîntâlni prietenii pe care i-am cunoscut aici şi pentru a rezolva noi provocări neaşteptate.
Amalia Bohatereţ, explorator



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu