luni, 17 septembrie 2012

Schimb cultural... cu cercetaşii belgieni


“Les scouts bougent avec le monde”:  “Cercetașii  se mișcă împreună cu lumea”.  Acesta este motto-ul cercetașilor belgieni din Liège, oameni minunați, sociabili, veseli, deschiși, inventivi și...gata oricând!
            Au venit în România, în iulie, ca să ajute comunitatea din Băița, fără a ține cont de distanța mare pe care au trebuit să o stăbată sau de condițiile în care se vor desfășura timp de zece zile. Directorul școlii din Băița le-a oferit cazare în şcoală, unde au dormit, tipic cercetășește, pe izopren, în sacul de dormit. Am mers și noi să îi ajutăm, în schimburi, srăduindu-ne să îi facem să se simtă cât mai bine la noi în țară.
             Activități au fost multe, fiecare fiind specială în felul ei. Am făcut drumeții prin pădure, jocuri pe echipe (volei, cărți şi tot felul de competiții organizate de ei), am învățat unii de la alții, am lucrat împreună la vopsirea gardului școlii, am sortat lemne, am cântat, am dansat, am făcut treasure hunting-uri cu tematici amuzante, activități nocturne şi sub razele soarelui. Ne-am testat şi calităţile în domeniul culinar, gătind în fiecare zi ceva nou. Tot pe plan gastronomic, cercetaşii belgieni au gustat (şi apreciat) mâncărurile tradiţionale romăneşti şi pălinca, pregătite special pentru ei de mama lui Alex ..., care  ne-a ajutat forte mult.
            Într-una dintre zile, au vizitat Muzeul Aurului din Brad şi Peştera Urşilor şi au rămas surprinşi de mărimea, complexitatea şi istoria celei din urmă, precum şi de frigul din interior, cu toate că au fost avertizaţi în această privinţă.
La despărţire (din păcate, a venit şi acest moment), am făcut schimb de eşarfe şi ne-am făcut cadouri simbolice care să ne amintească unii de alţii şi le-am cerut adresele de facebook, pentru a ţine legătura în continuare.
            Una peste alta, nu a contat nici  arșița de peste zi (cu care ei nu sunt obișnuiți), nici frigul ce se lăsa noaptea. Singurul lucru important este că am lucrat şi ne-am distrat împreună, schimbând experienţe cercetăşeşti.
                                                                                                                      Amalia Bohatereţ, explorator 
P.S.: Articolul nu respectă ordinea cronologică a jurnalului nostru "de bord" din cauză că ne-am luat cu tot soiul de activităţi, campuri şi planuri şi acum am dat peste amintirile acestea, imortalizate frumos de exploratoarea noastră ce promite să ajungă un jurnalist desăvârşit... şi le-am publicat cât de repede am putut!:)





0 comentarii:

Trimiteți un comentariu